Vores Kurser

6 ugers kursusforløb for ledige med fokus på kompetenceudvikling indenfor hospitality

Bookingsystemer & Sociale Medier – Kommunikation i Praksis

6 ugers kursusforløb for ledige med fokus på kompetenceudvikling indenfor hospitality

 

Kurset Bookingsystemer & Sociale Medier – Kommunikation i Praksis klæder dig på til en vifte af jobs inden for reception, turisme og hospitality.

Kurset giver dig blandt andet kvalifikationer inden for:

  • Konflikthåndtering
  • Kundeservice og salgspsykologi
  • Kundeadfærd og kommunikation
  • Online kommunikation, Google Ads og sociale medier
  • Bookingsystemer og channel management
  • Office 365

 

I løbet af de 6 uger bliver du undervist i PMS-systemer (Property Management System), samt hvordan du anvender disse i dit daglige arbejde med dokumenthåndtering og administration. Du opnår kendskab til den digitale rejsebranche (bl.a. OTAs – Online Travel Agencies), og lærer hvordan hoteller prissætter og allokerer værelser gennem Channel Management systemer.

 

Derudover gennemgår vi konkrete cases, så du får et praktisk kendskab til de udfordringer, der kan opstå i arbejdet med gæster, ligesom vi viser dig de digitale muligheder, der skal gøre kommunikationen mere effektiv og gnidningsfri.

 

Dette kursus i hospitality giver dig også akademifaget Kommunikation i Praksis, som giver dig muligheden for at gå til eksamen og få 10 ECTS point.

 

Pris for ansøgere: Gratis for dig som ledig, såfremt du opfylder kravene for 6 ugers jobrettet uddannelse.

 

Link til tilmelding: https://www.itucation.dk/kurser-for-ledige/bookingsystemer-sociale-medier-kommunikation-i-praksis/


Basiskursus i hoteldrift og gæstekommunikation

1 uges (5 dage) kursusforløb for personer, der ønsker at skifte fag og søge job i hotelbranchen

 

Dette kursus berører de fleste aspekter af hoteldriften, så du er bedre klædt på til at søge jobs inden for hotelbranchen eller starte dit eget overnatningssted.

Kurset giver dig blandt andet kvalifikationer inden for:

  • Bookingsystemer og allokering af værelser
  • OTAs (Online Travel Agencies) og channel management
  • Revenue management
  • Gæstekommunikation – online og offline
  • Konflikthåndtering

 

På kurset gennemgår vi både teori og eksempler på hotel-systemer. Derudover ser vi på konkrete cases, så du nemt kan overføre din nye viden til praksis og være klar til at søge jobs inden for hotelbranchen eller starte dit eget overnatningssted.

 

Vi fokuserer på de mange digitale løsninger, som kan gøre driften lettere og oplevelsen bedre for gæsterne.

 

Dette kursus kan også sættes op som et personligt coachingforløb. Kontakt os idag for at høre mere.


Digitalisering og kommunikation i  hospitality-branchen

1 uges (5 dage) kursusforløb for for virksomheder  med ansatte, der har brug for at opgradere sine digitale egenskaber  – enten online eller offline

 

Har dine medarbejder brug for en genopfriskning eller opkvalificering af deres digitale færdigheder? Og kan en øget digitalisering hjælpe jer med at tage det næste skridt mod en mere bæredygtig fremtid?

 

Kurset giver dig blandt andet kvalifikationer inden for:

  • SaaS, PMS og OTAs
  • Kommunikation i praksis (online og offline) og non-verbal kommunikation
  • Automatisering af gæstekommunikation
  • Twin Transition (green and digital)

 

På dette kursus er der fokus på at den digitale rejsebranche, hvor flere og flere funktioner og opgaver foregår online eller via software. På kurset kommer gennemgår vi forskellige SaaS (Software as a Solution) og digitale platforme, der er essentielle for de fleste overnatningssteder i dag, herunder PMS (Property Management System), OTAs (Online travel Agencies) og en række eksempler på online systemer, der kan indgå i den daglige hoteldrift.

 

Vi tilpasser kurset til jeres digitale udgangspunkt, så vi kan sikre, at I får mest muligt ud af ugen.

 

I løbet af kurset vil vi ligeledes gennemgå vigtigheden i god kommunikation og bl.a. fokusere på succesfuld konflikthåndtering, kommunikation i salgssituationer og non-verbal kommunikation. Derudover vil vi gennemgå fordelene ved at automatisere dele af gæstekommunikationen, herunder bedre gæsteanmeldelser og reduktion af afbestillinger.

 

Kontakt os for et tilbud på dette kursus: link